This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Monday, January 10, 2011

"Kotornya" PRK..


ramai beranggapan bahawa kawasan yang akan menghadapi pilihanraya kecil ialah kawasan yang beruntung. mana tidaknya  kerana PRK ini akan memeberikan impak yang baik terutamanya kepada pembangunan kemudahan. seperti jalan raya baru. sekolah baru.buat jalan berlarutan sehingga lewat malam.

itu semua dapat dilihat dari mata kasar, dari perspek biasa. tapi bila dilihat dari sudut yang jarang dilihat oleh orang awam,yang tidak disedari oleh orang awam.

sebenarnya sewaktu prk ni lah tempat pertandingan ilmu2 hitam2.ilmu2 batin

baru baru ini alhamdulillah aku berpeluang menyertai satu majlis anjuran satu pertubuhan.

majlis dimaksudkan ialah majlis untuk melumpuhkan segala macam jenis sihir yang digunakan oleh salah sebuah parti yang akan bertanding dalam PRK yang akan datang.

majlis dipimpin oleh seorang pengamal perubatan islam yang amat warak lulusan pondok yang mashur.

antara upacara majlis tersebut ialah menbaca selawat2 dan wirid2 yang amat jarang diamalkan oleh orang awam.kemudiannya diteruskan oleh membaca surah yasin sebanyak 100 kali. kemudiannya disudahi dengan solat hajat. majlis berakhir jam 5.15 pagi.sememangnya satu pengalaman yang amat berharga.

selesai majlis aku sempat berborak dengan uztaz tersebut. dia mengatakan  kawasan pilihanraya adalah satu kawasan yang amat kotor,bukan lah bertuah, kerana disini segala macam ilmu sihir berkampung.

beliau merupakan ketua keselamatan sebuah pertubuhan. bertanggungjawab menjaga keselamatan petugas2 pilihanraya.

isu petugas terkena sihir adalah perkara yang sudah lali dan biasa dalam scene PRK.

PRK adalah lebih kotor berbanding PRU.hal ini kerana PRK mendapat tumpuan lebih kerana semua jentera akan tertumpu dikawasan tersebut.
dikatakan terdapat sebuah pihak yang mengimport tok2 dukun dari negara jiran untuk memenangi pilihanraya tersebut.

sihir tersebut biasanya ditujukan kepada orang2 awam, untuk mempengruhi pandangan dan fikiran orang awam untuk mengundi pihak mereka.

salah satu cara untuk mereka mensihir orang awam ialah dengan mencampurkan dalam makanan. jadi orang awam dinasihatkan agar berhati2 menghadiri majlis2 dalam masa kempen pilihanraya.

ceh dah macam cerita hantu la pulak...


Share/Bookmark

0 comments:

Post a Comment