This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Tuesday, June 14, 2011

dijemput BERSIH 2.0








log in FB..check notification,owh bnyk..tp yang best pege bersih dua invite to join PELANCARAN PERHIMPUNAN BERSIH 2.0: BERSIHKAN PILIHAN RAYA


bila ?        : sunday, june 19 2030-2230
mana?      : Main Hall, Selangor Chainese Assembly Hall (SCAH), 1 Jalan Maharajalela    
                  Kampung Attap50150 Kuala Lumpur






View KL Selangor Chinese Assembly Hall (KLSCAH) in a larger map
Parking: Available
Public transportation: Maharajalela Monorail station (3-min walk to KLSCAH)
Surroundings: 10-min walk from Petaling Street



wadehell bersih ni?..yang dok p kecoh2 kt RTM TV3 UTUSAN BERITA HARIAN nie..haha


BERSIH 2.0 telah menuntut reformasi pilihan raya selama ini namun tuntutan kami langsung tidak diberikan perhatian.

Masa telah tiba untuk pihak-pihak yang diamanatkan untuk menguruskan negara untuk “mengambil kira pendapat-pendapat rakyat jelata”. Di seluruh dunia, suatu gegaran untuk mengukuhkan demokrasi di kalangan masyarakat sedang berlaku dan kami ingin menjemput pihak berkuasa untuk menghormati suara-suara tersebut.

Oleh it
u, kami telah membuat keputusan untuk menganjurkan Perhimpunan BERSIH 2.0.

Tuntutan perhimpunan tersebut adalah:
-Bersihkan senarai undi
-Mereformasikan undi pos
-Gunakan dakwat kekal
-Akses media bebas & adil
-Masa berkempen minima 21 hari
-Kukuhkan institusi awam
-Hentikan rasuah
-Hentikan politik kotor




Perhimpunan BERSIH 2.0 adalah satu inisiatif yang dipimpin oleh masyarakat madani dengan niat untuk menjemput semua rakyat dan parti-parti politik untuk bergabung kuasa untuk mempromosikan dan menegakkan demokrasi di negara ini.

T-shirt rasmi Perhimpunan BERSIH 2.0 akan dijual di acara ini
.



well event ni dinamakan sebagai BERSIH 2.0. 2.0 tu stand for version kali  kedua event ni. BERSIH ni kali pertama diadakan pada 10th of November 2007..actually ramai yang keliru dengan event ni. sebenarnya event ni bukanlah anjuran sesebuah badan politik, its organise by few NGOs..


"BERSIH 2.0 adalah satu gerakan rakyat untuk pilihan raya yang bebas dan adil. Gabungan ini tidak diwakili oleh mana-mana parti politik, malahan Jawatankuasa Pepandu juga bebas dari penglibatan ahli politik.
BERSIH 2.0 ingin memaklumkan bahawa sememangnya keputusan untuk mengadakan ‘Perhimpunan Rakyat’ telah dibuat di sewaktu satu perjumpaan bersama wakil-wakil dari beberapa kumpulan baru-baru ini. Kami menghargai minat semua yang hadir di perjumpaan tersebut di mana para hadirin telah membentuk satu jawatankuasa kecil untuk melaraskan acara ini. Pada perjumpaan tersebut, BERSIH 2.0 telah mencadangkan acara ini untuk mempromosikan demokrasi dan menuntut reformasi pilihan raya dan mengukuhkan perbadanan-perbadanan awam. Kami ingin menekankan bahawa inisiatif ini dipimpin oleh masyarakat madani dengan niat untuk menjemput semua parti-parti politik untuk bergabung kuasa dengan rakyat untuk mempromosikan dan menegakkan demokrasi di negara ini. Jemputan akan dihantar kepada semua parti-parti politik untuk menyertai usaha ini." <bersih.org>


BERSIH 2.0 terdiri daripada:
Dato’ Ambiga Sreenevasan (Pengerusi), Andrew Khoo, Arumugam K., Dr Farouk Musa, Haris Ibrahim, Liau Kok Fah, Maria Chin Abdullah, Richard Y W Yeoh, Dr Toh Kin Woon, Dr Wong Chin Huat, Datuk Yeo Yang Poh, Zaid Kamaruddin, Dr Subramaniam Pillay and Arul Prakkash. semua ni wanted!..haha 


banyak lagi kalau nak baca kalau nak tahu. clik bwh ni
bersih.org
bm.bersih.org
twitter.com/bersih2
facebook.com/Bersih2.0
Share/Bookmark

0 comments:

Post a Comment