This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Monday, June 13, 2011

wei fynn jamal jangan jatuh!!


at first aku tengok video ni..dengar lagu nie..xnampak apa2 yang special pun..maklumlah aku bkn org muzic..x blaja muzix..so xtau la ape yg bestnye performance fynn jamal ni..tp bile bace komen2 kt bawah tu..ak tengok dengar ulang..owh..gerek maa..xprasan aku

ak xtau la ape nama teknik yg fynn jamal guna nie..hah aku bukan orang musix,mana aku tau..looping & sampling kot..creative la..dye buat sampling or looping tu dalam lagu tu sendiri..kire dye cam ulang2 la..tah xtau nk cakap..yang penting lagu ni aku suka r..well..art is subjective k..

for the lyric..ok la..bole faham la mesejnye kot..bahasa agak CELAKA..haha.btol la kn?..fynn jamal memeg suka buat lagu2 camni..dulu popular dengan lagu 150 juta..tp sriesly first time aku dga lagu 150 juta yang best tu bukan dari dendangan fynn jamal..tp dari hana zatie version unplug guitar dye..yang ade membe dye menari kt blakang tu..

from this video..aku suka sentence ni "kita xperlu ada degree untuk sesuatu untuk menjadi bagus dalam sesuatua''..hah..nak dengar lagi karya minah ni just pg blog dye fynnjamal.blogspot <sila click>

perasaan yang terlalu menakutkan
perasaan yang terlalu menyeramkan
aku ditinggal di tepi jalan
aku ditinggal tanpa rakan dan taulan

celakanya perasaan ini
ku fikirkan aku bisa berdiri sendiri
terlalu percaya pada kudrat diri
sampai aku lupa yang aku tak mampu berdiri

tapi bukan sebenarnya aku ini tak mahu
bukannya aku tak mahu ditinggalkan seperti dulu
tapi aku sudah dibiasa untuk berada bersama2 kamu
celakalah engkau yang memaksa aku diajar untuk memegang tangan itu
bila dibiarkan aku sendirian--
ah, celaka.

celaka
celaka
celaka
celaka

jangan jatuh
jangan jatuh
jangan jatuh
jangan jatuh

jangan jatuh
jangan jatuh!
jangan jatuh!
jangan jatuh!

semua orang memaksa aku terjatuh2
dan aku bisikkan pada jiwa aku
yang kulit ini tak akan melepuh

ku biarkan siapa-jutanya berada di belakang telinga
ku biar saja;
aku kata aku takkan jatuh kerana dia
aku takkan jatuh semata!

semata dia
jangan jatuh-jatuh

jangan jatuh-jatuh
jangan jatuh-jatuh

jangan jatuh!


Share/Bookmark

0 comments:

Post a Comment